Hur är det att anlita Magello? - Matilda på Parking Time vet

24 maj 2022


Parking Time är en app i form av en digital p-skiva som Magello utvecklat åt Matilda Öhman. En app som med sin enkelhet och helt utan login gör parkerandet smidigt. Här berättar Matilda om hur det är att anlita oss. Men först en kort introduktion om vilka funktioner som vi utvecklat till Matildas app. Som blev riktigt bra.

Vad är då Parking Time för app?

Jo, Parking Time är en parkeringsapp som:

  • Med hjälp av en detaljerad kartfunktion visa tillgängliga parkeringsområden/zoner
  • Ge info om respektive parkeringszon: hur länge man får parkera, antal p-platser, antal p-platser för rörelsehindrade med mera
  • Starta och avsluta sin parkering direkt i mobilen
  • Lägga till flera, och välja mellan tillagda registreringsnummer
  • Kontrollera parkeringen snabbt och smidigt
  • Parkeringsvakten kan logga in med arbets-id, välja vilken zon som ska kontrolleras, för att sedan scanna bilens REG-nummer och skriva ut böter till de som parkerat fel
 

Matilda, hur kom det sig att du anlitade Magello?

-Jag Googlade på apputveckling och hittade er bland de översta sökträffarna. På er hemsida gjorde jag en kostnadskalkyl och fick en uppfattning av att ni kändes prisvärda. Jag kollade även referenscaset om Musikverket som ingav förtroende. Sedan tog jag kontakt, och fick ett bra intryck. Ni var avslappnade, bra på att förstå Parking Times behov och förklarade det tekniska på ett begripligt sätt. Jag valde att anlita Magello då ni kändes proffsiga och jordnära.


Vilka av våra talanger skulle du framhålla?

-Kommunikationen och tydligheten. Att ni förstod vad jag ville ha. Programmeringen gick bra. Ni visade upp engagemang och kreativitet, och var bra på att förebygga vanliga misstag, vilket är mycket viktigt. Teamet på Parking Time saknar programmeringskompetens. Där blev Magello en stabil kompletterande partner.

 

När du valt att anlita Magello, hur var det att arbeta tillsammans med oss?

-Arbetssättet var tydligt och pedagogiskt och fungerade bra. Ni har varit tillgängliga och väl förberedda när vi behövde snabba svar. Programmeringen flöt dessutom på helt enligt plan. Finslipningen tog dock en aning längre tid, men så blev slutresultatet mycket bra. Jag kände att ni hade mycket bra erfarenhet av apputveckling.


“Till och med morfar som är 78 år tycker att appen är superenkel att använda!”

Hjälpte vårt arbete dig lösa några problem, isåfall vilka?

-Absolut. Vi har ju inte kompetensen att bygga appar. Ni tog också fram en riktigt bra webbapplikation där kommuner och parkeringspersonal enkelt kan administrera appen. Det blev en riktigt bra kombination, och jag vet att ni la en hel del krut på att få alla detaljer att bli en mycket bra helhet. Parking Time fungerar som jag och mitt team förväntar sig. Den är dessutom så enkel att använda. Min morfar som är 78 har testat den och det gick galant!

 

Hur upplever du vårt engagemang och när märktes det tydligt?

-Det märktes att ni tyckte att det var en rolig app att utveckla. Dessutom kom ni till varje möte fulla av positiv energi och var riktigt uppmuntrande. Jag fick även bra förslag till framtida uppdateringar och ni verkade måna om produkten. 

 

Om vi skulle förändra en sak till det bättre, vad skulle det vara?

-Det mesta har varit bra, ni har varit duktiga! Men det känns som om ni kunde ha varit aningen bättre på att knyta ihop säcken inför lanseringen. Det tog lite tid från Googles sida. Detta det kunde kommunicerats lite bättre. Men det märks att ni jobbar på detta och verkligen vill att kunden bli nöjd. Vi vill fortsätta utveckla appen tillsammans med er.

 

Hur upplevde du vår obligatoriska förstudie?

-Under förstudien gick vi igenom krav och förutsättningar. Vi förstod varandra. Jag fick även bra information om tänkbara finansieringslösningar vilket var positivt. Den klickbara prototypen var jättebra och visades för våra vänner och för potentiella kunder. Som fick en bra bild av, samt förståelse för hur appen fungerar.